Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Üstün Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi

Merkez Yönetim Kurulu

Merkez Müdürü:

 

Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Nilüfer UMAR

Dr. Çiğdem Nilüfer Umar, otuz üç yıldır eğitimci olarak görev yapmaktadır. Bu sürenin son 15 yılını üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin eğitimi ve ailelerinin desteklenmesi üzerine sürdürmektedir. Doktora derecesini İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üstün Zekâlılar Eğitimi alanından almıştır. Çalışmalarını Arizona Üniversitesi, Iowa Üniversitesi ve Georgia Üniversitelerinde burslu misafir akademisyen olarak sürdürmüştür. 2017 Yılında İsrail, Kudüs’te düzenlenen uluslararası bir kongrede “2017 Yılın En İyi Özel Araştırmacı Ödülü’ne” layık görülmüştür. Halen Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Eğitim alanında çok sayıda makale, kitap bölümleri bulunmaktadır.  Araştırma ve çalışma konuları arasında; üstün zeka ve yetenekliler eğitimi, yaratıcı düşünme ve geliştirilmesi, geleceğe yönelik yaratıcı problem çözme becerisi, örgütlerde yetenek tespiti ve yönetimi, öğrenme güçlüğü ve yaratıcı okuma yer almaktadır. Ulusal ve uluslararası pek çok eğitim platform ve vakıfta aktif olarak görev yapmaktadır. Çocuklar, dezavantajlı çocuklar, üstün zekalılar, yöneticiler, yaratıcılık konularında TÜBİTAK, İSTKA, MEB kapsamında bilimsel projelerde proje yürütücüsü, süpervizör, araştırmacı ve danışman olarak görev almıştır. Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında engelli bireyler ve ailelerine yönelik projeler yürüten Umar, AB, Erasmus+ kapsamında otizmli bireylerin eğitimlerine yönelik de proje yürütmektedir. Amerikan Psikoloji Derneği (APA) Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Dairesinin yayınlarını dilimize kazandırmıştır. European Council for High Ability (ECHA)_Avrupa Yüksek Yetenekli Çocuklar Konseyi üyesi, World Council for Gifted and Talented Children_ Dünya Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Konseyi üyesi, Future Problem Solving Program International_Uluslararası Gelecek Tabanlı Problem Çözme Programı Arizona Eyaleti değerlendiricisidir. Dil öğrenme ve farklı kültürlerle yaşamayı deneyimleme hobisini amatör fotoğrafçılık, oyunculuk ve amatör yazarlık hobileriyle birleştiren Umar, farklı coğrafyalardaki (Nepal, Hindistan, Filistin, Doğu ve Güneydoğu Anadolu) kadın ve çocuklarla buluşmak ve onların yaşamlarına dokunmayı misyon edinmiştir. Yeryüzündeki tüm çocukların yetenekleriyle yaşamı huzurlu ve sağlıklı bireyler olarak sürdürmeleri konusunda hem çocuklara hem de ailelerine destek vermektedir. 

Merkez Müdür Yardımcıları: 

Prof. Dr. Begüm ÖZ

Dr. Begüm Öz, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi orta kısmından
mezun olduktan sonra Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü’nde Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini tamamladı. “Geleneksel Türk Sanat Müziği Eserlerinin Bilgisayar Destekli İstatistiksel Analizi ve Bir Algoritmik Kompozisyon Örneği” isimli yüksek lisans teziyle müzikte programlama dilleri ve yazılım programlarıyla ilgili araştırmalar yaptı. “Flüt Eğitiminde Geleneksel Türk Müziği Eserlerinin Seslendirilmesine Yönelik Oluşturulan Etüt Yazma Modeli ve Bu Modelle Bestelenen Özgün Etütlerin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkileri” teziyle etüt besteleme üzerine özel bir model geliştirdi. 2016 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından “Ortaöğretim Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretim Programları Flüt Programı”nı yazmak üzere görevlendirildi. Halen Begüm Öz tarafından geliştirilen program okutulmaktadır. Piyano çalan ve resim yapan otizmli oğlunun tüm eğitim sürecinden deneyim kazanan Öz, farklı öğrenen çocukların müzik eğitimi üzerine tezler, makaleler ve bildiriler çalışmaktadır. Çeşitli derneklerde uzman olarak görev yapmakta olan Öz, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölüm
Başkanlığı ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı flüt öğretim üyesi görevini sürdürmektedir.

 

 

 

Öğr. Gör. Didem Sevgi AVCI

Lisan derecesini, Ankara Üniversitesi/ Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi / İngiliz Dili ve Edebiyatı programında tamamlamış ardından yüksek lisansını Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Eğitimin Kültürel Temelleri üzerine çalışmıştır. Halen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Enstitüsünde Eğitim Bilimleri Anabilim Dalında çalışamalarını sürdüren Avcı, doktra tez aşamasındadır. Uzun yıllar Türk Hava Kuvvetlerinde öğretmen subay olarak görev yapan Didem Sevgi Avcı, 2017 yılından itibaren Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksek Okulunda Hazırlık Eğitiminde Öğretim Görevlisi olarak görev yapan bir dilbilimcidir.

 

Merkez Yönetim Kurulu Üyeleri:

Prof. Dr. Cevdet CENGİZ

Cevdet CENGİZ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi öğretim üyesidir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünü bitirdikten sonra Yüksek Lisans (2007) ve Doktora eğitimini (2011) aynı üniversitede tamamlamıştır. Lisans eğitiminden sonra Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde 11 yıl farklı okul türlerinde öğretmenlik ve Ortaöğretim Genel Müdürlüğünde uzman öğretmen olarak görev yaptıktan sonra Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde çalışmaya başlamıştır. Doçent ünvanını 2017, Profesörlük ünvanını da 2022 yılında Beden Eğitimi ve Spor bölümünde almıştır. 2013 yılında Georgia State Üniversitesi, ABD’de 3 ay, 2019-2020 yılında ise Nara Eğitim Üniversitesi, Japonya’da 11 ay süre ile davetli öğretim üyesi olarak çalışmalarını yürütmüştür. Halen Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi ana bilim dalında görev yapmaktadır.  

Cevdet CENGİZ'in özel ilgi alanları:

  • Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
  • Sosyal-Ekolojik Model
  • Fiziksel Aktivite
  • Kuramlarüstü Model
  • Spor ve Egzersiz Psikolojisi

 

Doç. Dr. Çetin TORAMAN

Çetin Toraman eğitim bilimleri uzmanıdır. Çetin Toraman rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında lisans, eğitimde ölçme ve değerlendirme ile eğitim programları ve öğretim alanlarında yüksek lisans dereceleri aldı. Eğitimde araştırma yöntemleri ve istatistik ile eğitim programları ve öğretim olmak üzere iki farklı alanda doktora eğitimini tamamladı. Kendisi halen Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalında doçent doktor olarak görev yapmaktadır.

Çetin Toraman'ın özel ilgi alanları:

  • Tıp Eğitimi
  • Eğitim Programları
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • İstatistik
  • İstatistiksel Söylem Analizi
  • Eğitimde Araştırma
  • Bilimsel Araştırma
  • Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Araştırmaları
  • Bilişsel Esneklik
  • Öğrenme Yaklaşımları
  • Zekâ Testleri
  • İstatistiksel Paket Programlar

 

Doç Dr. Murat TEKİN

Murat TEKİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesidir. Tıp Fakültesini bitirdikten sonra pratisyen hekim olarak yaklaşık 3 yıl sağlık ocaklarında çalıştı. Aile Hekimliği alanında uzmanlığını aldı. Uzmanlık sonrası 3 yıl Artvin il merkezi ve Şavşat ilçesinde yaklaşık 3 yıl Aile Sağlığı Merkezinde Aile Hekimi olarak görev yaptı. Sonrasında 1 yıl Ondokuz Mayıs İlçe Devlet Hastanesinde uzman hekim olarak görev yaptıktan sonra Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinde Öğretim Üyesi olarak göreve başladı. Tıp Eğitimi alanında yüksek lisans yaptıktan sonra Tıp Eğitimi alanında Doçent ünvanı aldı. Halen Aile Hekimliği Anabilim Dalı ve Tıp Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmaktadır.  

Murat TEKİN'in özel ilgi alanları:

  • Tıp Eğitimi
  • Mesleki Beceri Eğitimleri
  • İnsülin kullanan diyabet hastaları
  • Kronik hastalık yönetimi
  • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
  • Öğrenme Yaklaşımları
  • İletişim becerileri

 

Doç. Dr. Levent ÇETİNKAYA 

Dr. Levent Çetinkaya, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü'nde Doçent olarak görev yapmaktadır. Doktorasını Ankara Üniversitesi'nde “İçerik Uyarlamalı Eğitim için Web Ortamlarının Tasarım İlkeleri” konulu teziyle tamamlamıştır. Dr. Çetinkaya, eğitimde teknoloji entegrasyonu, BİT okuryazarlığı, mobil sosyal ağların eğitimde kullanımı, uyarlanabilir öğrenme ortamları, teletıp, e-sağlık ve siber güvenlik gibi çeşitli alanlarda seçkin bir araştırma ve yayın geçmişine sahiptir. Ayrıca Dr. Çetinkaya, tıpta veri analizini geliştirmek, eğitim çerçevelerini ve hasta bakımını iyileştirmek için yapay zeka projelerine liderlik etmektedir. Çalışmaları arasında, teknolojinin özel ihtiyaçları olan öğrencileri uyarlamalar, teknoloji tabanlı öğretim stratejileri ve yardımcı teknolojiler aracılığıyla nasıl destekleyebileceğini araştıran kapsayıcı eğitimde destekleyici teknolojiler de yer almaktadır.